Egy amatőr futónő naplója

Második etap, 10 km futás.

Bringa futás kombó

Én azok közé az amatőrök közé tartozom, akik nem tudnak egy irányzat felé elköteleződni. Ha régi olvasóm vagy, akkor ezt tudod. Nagyon élvezem, hogy úgy keverem-kavarom a bringa, futás és úszó edzéseket, ahogy jólesik. A nyár abszolút a triatlon jegyében telik, ősszel bejön a terepfutás és a hosszú futások, egészen tavaszig. Persze ősszel és télen is van bringa meg úszás, csak verseny nincs. Mától egy újabb módszert (amiben amúgy semmi új nincsen) is komolyabban beteszek az edzéseimbe, mégpedig a bringa-futás kombót.

 

Első etap - 40km bringa hegyen.

Első etap – 40km bringa hegyen.

A triatlonos felkészülés jegyében eddig is csináltam már olyan edzéseket, amikor délelőtt mondjuk úsztam este pedig futottam. Olyat is beiktattam, amikor lenyomtam egymás után a futást, bringát, úszást de ezt nagyon de nagyon ritkán (hát persze, hogy azért mert ez melós! :)). Most eldöntöttem, hogy minden bringás edzés után fogok futni. Egyszerűen muszáj hozzászoktatni magam a triatlon legnehezebb pillanatához, amikor bringából át kell váltani futásba. Szeretném, hogy ez az átmenet sokkal komfortosabb legyen. Szóval a mai nap  – megünnepelve a nyár végét – meg is ejtettem az első komolyabb kombó edzést.

Megint a rendelkezésemre álló idő határozta meg az edzésprogramomat. Délelőtt bevásároltam, aztán a gyerekekkel elkezdtük rendezni a szobákat, kipakoltuk az asztalfiókokból a régi cuccokat, felhurcoltuk a tárolóba  – utálatos meló. Közben ebédeltünk és már majdnem fél 4 volt, mikor ránéztem az órámra, hogy akkor most mire is marad időm edzés ügyben. Mivel 8-kor már teljesen sötét van, így gyorsan kisakkoztam magamnak egy váci Naszály tekerést. Ez 40kilométer, és van benne kb. 300 méter szintemelkedés. Én annyira élveztem, hogy nincs meleg. Karmelegítő már volt rajtam.  A hegyről lefelé pedig széldzsekit is fel kellett húznom. Bringán mindig egy réteggel több kell mint a futáshoz.

Ez már a bringás edzés végén készült, bocs de annyira imádom a bringámat..)

Ez már a bringás edzés végén készült, bocs de annyira imádom a bringámat..)

Miután hazaértem, gyorsan átöltöztem és kb. 10 perc depózás után már indultam is futni. Egészen rendben ment a dolog. Amúgy az ilyen kombókban az első 2-3 kilométer a legnehezebb. Hiába ült az ember a bringán, hiába pörög már a pulzus, a lábaknak nehéz átváltani a futásra. Pontosabban ez a cél, ezt szeretném gördülékenyebbé tenni. Ajánlják, hogy a bringa utolsó kilométerein már ne nyomja senki se a pedált, inkább pörgessen, hogy viszonylag laza izomzattal álljon át a futásra. Hát, most ezt kísérletezgetem magamon.

Végig 3-as pulzuszónában edzettem, ami nekem 129-147-es pulzusszónát jelent. Természetesen a hegyen felfelé kilógtam időnként a 4-es zónába, de nem sokszor. Alapvetően arra figyeltem futás közben is, hogy ne nyomjam szét magam, csak kóstolgassam a két edzést így összefűzve.

Második etap, 10 km futás.

Második etap, 10 km futás.

Azt gondolom, hogy ez nagyon klassz lesz így. Elhatároztam, hogy minden bringa után minimum 2 kilométert fogok futni. Azt hiszem, ezt időben is meg tudom majd oldani. Szóval ennyit a mai napról.  Baromi jó volt!

Holnap hosszú futást tervezek!

VELED MIZU?

 

Jó futást!

 

Györgyi