Egy amatőr futónő naplója

20120808_103119

Összegzés és tervek 2013-ra

Egy családanya számára a december a legpörgősebb hónap.  Ettől talán csak a szeptember mozgalmasabb, amikor itt van az iskolakezdés. Az éjfélig tartó kivágósdit és tankönyvborítást, most a főzés, a nagytakarítás és a beköszönő téli szünet végeláthatatlan feladatai bővítik. Nincs mese, most aztán zsonglőrködni kell az idővel. De ezt is megoldjuk valahogy, még jó, hogy itt van a futás.
MOST ÉPPEN
A karácsonyi készülődés közepette már elkezdtem a készülődést 2013-ra, azaz elindult a kilométergyűtjés, hogy jól megalapozzam az állóképességemet és jövőre sikerüljön még jobb PB-ket (personal best – legjobb saját eredmény) futni. Jelenleg úgy néz ki, hogy ez a hónapom lesz a legtöbb kilométert megfutott hónap 2012-ben, valahol 230km környékén fogom zárni a decembert. Ami még fontos, hogy az átlagfutásaim hossza most 15,4km és a futásaim átlag ideje 1:40:00 – no igen, a tempóm az lassú csiga.  Szeretném a kilométereket januárban és februárban tovább növelni. Továbbra sem tervezek mindennap futni. A heti 4-5 futás teljesen bevált. Így marad energia és idő az erősítő edzésekre és az aktív pihenésre is, ami szintén fontos.
 
VISSZATEKINTÉS A SAJÁT 2012-ES ÉVEMRE
2012 legjobb futása, nekem Hollandiában volt
Ebben az évben összehoztam a 2000 lefutott kilométert és volt benne legalább 450 óra erősítés is. Összességében elégedett vagyok. Sokkal többet azt hiszem nem tudok kigazdálkodni az időmből. Úgyhogy nincs más, mint az edzések minőségének további javítása és persze egy picit azért még rá tudok pakolni időben de az már nem lesz szignifikáns.
2012-ben a nagy cél a Spar Maraton volt. Azt gondolom ez egészen jól sikerült a maga 4:18:00-ás idejével. Aminek igazán örültem, hogy nem fáradtam el tőle olyan mértékben, mint amennyire arra számítottam.
Bár ez így ebben a formában nem teljesen igaz. A maratoni felkészülés alatt és után a futótempóm jóval lassabb lett, tehát a szervezetem mégis elfáradt. Így történhetett, hogy a tavaszi 1:48-as félmaratonom után a Balaton félmaratonra már csak 1:54-es időt sikerült produkálnom. Mintha bárhová is számítana…:). Nem vagyok szám mániákus de szeretek olvasni az adatokból. Ezek az adatok most azt jelezték, hogy a lefutott kilométerek egy kicsit kifárasztottak. Ott volt még a pulzusérték és a szubjektív érzések is.
Ja, azért decemberben is futottam egy maratont, egy edzés maratont! Azt is tapasztalom, hogy az ízületi rendszeremnek azért már egy picit megterhelő ennyi lefutott kilométer, úgyhogy tényleg fokozatosan kell növelgetni a távolságot (meg le kéne dobni vagy 3-4kg-ot, hm..).
GONDOLATOK A 2013-AS ÉVADRA
Jelenleg úgy érzem, hogy tempót futni maximum félmaratoni távokig tudok majd – ott sem kívánok mindenhol, mert legyen hely a lazításnak is. A maraton továbbra is a fussuk le, csináljuk meg kategóriában fog maradni. Természetesen ott is eljátszogatok majd a tempóval de nem lesz belső feszkó, ha “csak” lefutom.
Idén új kihívásként be fogok tenni egy 6 órás versenyt, szintén “csak fussuk le” kategóriában.  Lesznek versenyek is a naptáramban, amennyit a család mellett és a tavasszal induló vitorlázás mellé betehetek.
Versenyek, ahol biztosan ott leszek:
III. Rotary félmaraton – Debrecen
Vivicitta félmaraton (pedig mennék maratont, de a mánia miatt félmarcsi kell..)
Coca-Cola Testébresztő női futás
Hortobágy félmaraton
Suhanj 6 órás futás
Nike félmaraton
Spar Maraton
Még nézegetem a programlehetőségeket. Van amit leírni sem merek, majd csak utána, ha tényleg ott voltam és végigcsináltam. Vannak még ilyenek, csak a kis fejemben kell még rendezgetni a dolgokat hozzá.:)
További nagy terv, hogy szeretném elkezdeni a terepfutást, mert csodálatos futni, de az erdő…!
A TRX nagyon de nagyon hatékony! Nincs csalás,
nincs lendület csak PURE erő (már ha van.:)
Szeretném ha 2013-ban a TRX, az egyensúlyi a pliometrikus valamint az agility tréning is része lenne az edzéseimnek. Sokszor olyannak érzem magam, mint egy lassú bálna, úgyhogy itt az idő egy kis változtatásra, mert a mostani módszereket már megszokta a szervezetem. Kell az új, hogy ismét egy jelentősebb fejlődés álljon be, miközben a korosodássl együtt járó teljesítménynövekedés lassulását is tapasztalgatom. No és! A limitációk a fejlődés legnagyobb támogatói.
Amire 2013-ban még figyelnem kell, az a tudatosabb táplálkozás és pihenés. Sokkal jobban tudnék teljesíteni, ha nem 6 órás alvással vegetálnám túl a nappalokat.
Mindemellett igyekszem majd megtartani a családi békét is, mert anya csak egy van!
Ha esetleg nem írnék (pedig tervbe vettem), akkor Boldog Új Évet kívánok!
Jó futást!
Györgyi