Egy amatőr futónő naplója

gingerszorp

NYÁRI HŰSÍTŐ – GYÖMBÉR SZÖRP

 

Nem vagyok konyhatündér, szerintem ez már kiderült rólam. Tegnap olyan szinten elhatalmasodott a forróság, hogy muszáj voltam kitalálni valami egészséges de mégis ízletes, különleges frissítőt. A bolti CCa és társai már nem mennek le a torkomon (csak ritkán). Tehát az egészséges életmód jegyében, eszembe jutott, amikor legutóbb a fodrászom gyömbér szörppel kínált. Nekiestem. Egyszerű, még a magamfajták is simán el tudják készíteni.

HOGYAN CSINÁLOK ÉN GYÖMBÉRSZÖRPÖT?

Hozzávalók:
2db nagyobb gyömbér
0,5 kg nyírfacukor
25dkg méz (vagy még több, ízlés szerint)
2db citrom

Vettem két nagyobb darab gyömbért, meghámoztam, majd sajtreszelőn lereszeltem. Itt már a művelet felén túl is voltam! Ezért is tetszett!:)
Belehelyeztem egy kancsóba a lereszelt gyömbért, és rászórtam 0,5kg nyírfacukrot és 25dkg mézet. Ráöntöttem annyi vizet, hogy ellepje a cukrot és a mézet, majd megkevertem az így kapott szörp alapot.  Töltöttem még rá egy kis vizet.
Azt javaslom, hogy annyi vízzel töltsd fel a szörp alapot, hogy még megőrizze a szirupos állagát. Szándékosan nem főztem fel, hogy az értékes vitaminok megmaradjanak. Mivel nem tart sokáig a művelet én nem spájzolok be belőle. Csinálok egy adagot, ami 3-5 napig a hűtőben állva nem romlik meg.
Aki szereti a kesernyés ízt, nyugodtan reszelhet a szirupba citromhéjat is.
Addig hagyjad a gyömbér reszeléket kiázni, amíg a számodra megfelelő erősségű szirupot nem kapod. Azért érdemes időnként tesztelni, nehogy túlságosan csípős legyen a szörp. Bár utána is lehet még játszani a még hozzáadok egy kis cukrot vagy vizet témával. Gyakorlatilag nem elrontható a dolog.
Végül, én fél órás állás után leszűrtem a szirupot,  és tettem hozzá frissen facsart citromlevet.
Végül teszteltük. A 11 és 8 évesem is szívesen megitta! Mindenképpen hideg vízzel öntsd fel a szörpöt. Igazán különleges finomság futás előtt és után!