Egy amatőr futónő naplója

futasrol_noknek_felmaraton_edzesterv

Haladó edzésterv 21km-re

 Az edzésterv egy jó iránymutató ahhoz, hogy hogyan érdemes továbblépni egy újabb cél meghódítása felé. Mind különbözőek vagyuk, más az időbeosztásunk, a lehetőségeink. A hétköznapi kötelezettségek nagyban meghatározzák, hogy egy adott napon mennyire megy a futás. Én azt szoktam mondani, hogy a legfontosabb dolog az, hogy mozgásban maradjunk. Ezért az itt közölt edzéstervet is szabd a saját életedre. Ha beteg a gyerek, ha vizsgaidőszakod van, ha sok a munka, sokat éjszakázol, biztosan nem fog úgy menni az edzés, mint ahogyan azt tervezted. Ilyenkor bátran fuss lazábbat, még ha az adott nap épp intervall edzés volt tervbe véve.  Ne engedd, hogy a futás egy újabb tennivaló legyen a feladatok véget nem érő listáján. Használd az edzéstervet okosan, fuss örömből, motiváljanak a céljaid. Íme egy jól működő 21km-es edzésterv egy olyan embertől, Lakatos Évitől,  aki nem csak beszél róla, de csinálja is.

Lakatos Évi

Évit azért kértem meg a félmaratoni edzésterv készítésére, mert az elmúlt pár évben nagyon klasszul fejlődött a futásban. 2 óra körüli félmaratonról 1:35 alá került. Versenyző volt, nagy tapasztalata van, sok futónak készít edzéstervet.

Évi középtávfutó atléta volt, 1500 méteren országos bajnokságot is nyert ifiként. Aztán jött az egyetem, a munka világa és a családalapítás. Jelenleg a Fóti Futóklub vezetője, a Fóti Atlétika Egyesületben futóedzéseket tart, a BSI futónagykövete és elsősorban két tündéri kisfiú anyukája. Az fehérvári Optivita kétórás versenyén 2014-ben harmadik, 2015-ben második helyezést ért el. Tőle olvashattad az extrém Burgenland beszámolót, és több amatőr futóversenyen is láthattad őt a dobogón. Évi mindent szívből csinál, így biztos lehetsz benne, hogy az itt következő edzésprogramot is nagyon alaposan végiggondolta, szíve-lelke benne van.

“Ezt a 6 hetes edzéstervet azoknak ajánlom, akik már futottak 21,1km-t, akiknek maga a félmaratoni táv nem okoz gondot, de fejlődni szeretnénk, könnyebben célba érni vagy egyéni csúcsot javítani. Túl vannak egy téli alapozáson, korábban futottak már 1:50 körüli félmaratont. Az itt javasolt edzések nem csak az egy tempójú futásokról szólnak, differenciáltak, izgalmasak. Én magam is hasonlóan készülök erre a távra. Az edzések egymársra épülnek, de ha egy-egy kimarad időhiány vagy fáradtság miatt, nem kell bepótolni, szépen haladhatunk tovább a tervben. Bár a személyreszabottságban és a folyamatos konzultációban hiszek, igyekeztem egy mindenki által jó használható edzéstervet készíteni. Nagyon jó felkészülést!”

felmaraton_edzesterv_final

A letöltéshez kattints a képre!

Jó futást!

Évi