Egy amatőr futónő naplója

futasrol_noknek_tv

Ironman 70.3 visszaszámlálás

Elméletileg óriási izgalomban kéne lennem, hisz nyakamon az Ironman 70.3. Már izgulok, de leginkább azért, hogy sikerüljön összerakni magam a versenyre. Jelenleg éppen a nyári vakációnkat töltjük. Torokgyulladásom van és be van durranva az orrom is. Pontosabban már nem olyan vészes a helyzet, holnaptól (kedd) elkezdem újra az edzéseket, de csak finoman.

Amikor valamilyen okból nem tudok eleget edzeni, akkor általában tudatosabb kajálással kompenzálom az edzések hiányát. Ezt csinálom most is. Az idei féltávos felkészülésem nem sikerült olyan jól mint a tavalyi.  Menni fog a táv, de munkásabb lesz.  Most annyit tudok tenni, hogy a kényszerpihenő alatt tudatosabban kajálok. Ez most abból áll, hogy reggelire zabpelyhes müzlit eszem kis aszalékkal, natúr joghurtot/kefírt iszogatom. Hal, sovány hús, grill és nyers zöldségek, magok, valamint gyümölcsök alkotják a menümet. Hiába a nyaralás, most lemondtam a fagyiról, a sütiről, amit máskülönben bizonyos mértékek mellett megengednék magamnak.

EDZÉS A NYARALÁS ALATT

Ez egy elég ambivalens helyzet. Ugye a nyaralás abból (is) állna, hogy jó sokáig alszik az ember. Hát, ha az edzést és a családot is be akarom sűríteni a programba, akkor valami sérül. Akkor az legyen az én alvásom. Holnaptól indul a korán kelés (pedig nem vagyok egy nagy reggeli futó). A futást el tudom intézni reggel 7-8 vagy 8-9 között. (Igen ez az intervallum, most, nyaralás alatt nálam nagyon korán van! :))).  10 kilométeres etapokat tervezek. Ez pontosan 3 kör itt a félszigeten. Az úszást meg tudom oldani a parton, miközben strandolunk.  Nem szeretek nyílt vízben “felügyelet” nélkül úszni. Így szegény férjemre vár a feladat, hogy szemmel kövessen a partról. Az egyik tervem szerint, legalább egyszer szeretném körbe úszni a félszigetet.

Ha erre nem szerzem meg a megfelelő házastársi támogatást, akkor az is lehet, hogy inkább kijelölök majd egy képzeletbeli egyenest a part mentén, és ott fogok oda-vissza úszkálni. Hoztam a Suunto Ambit 3 órámat, amivel mérni tudom a megtett távolságot. A hétre 40km futást, 40-80km bringát és legalább 6km úszást tervezek. Szerencsére tudok bringát bérelni, mert saját bringát nem hoztam.  Amúgy bárhová megyünk, az már alap, hogy azonnal megnézem a sportolási lehetőségeket. De ezzel nem vagyok egyedül, tudom.

futasrol_noknek_futos_konyvek

A parton pedig megy az olvasás, nyilván a megszokott témában. Mániás? Azt hiszem igen. Elhoztam pár könyvet, amit még NY-ban vásároltam a futásról és bringázásról. Most leginkább a Racing Weight – azaz a Versenysúly c. Matt Fitzgerald könyv érdekel. Úgy tájékozódom, mintha nem is tudom micsoda terveim volnának – pedig nincsenek.

MÁs! Nem is mondtam. Múlt héten voltam bringás teljesítmény diagnosztikán és egy kis biomechanikai felmérésen. Ezután beállították a bringámat. Ha megjön a jegyzőkönyv, akkor erről is szeretnék írni egy külön posztot. Megnézték a testzsírszázalékomat is. Többet nem árulok el…:). A poszt bal oldali részébe feltettem az elit sportolók testzsírarányára vonatkozó kimutatásokat (forrás: a Racing Weight – M. Fitzgerald). (A bal oldali jegyzetek csak tableten és desktopon jelennek meg!)

Miért mentem el vizsgálatra? Voltak problémáim tekerés közben. Fájt a derekam, és úgy éreztem, hogy nem tudom leani azt a teljesítményt, ami bennem van. Alacsonyan volt az ülésem, és a kormány és ülés távolság sem volt ideális. Kaptam egy rövidebb stucnit is.

Mi a stucni?

Konyhanyelven: a kormányszár. Nem lettél okosabb ugye? Szóval: az első kerék rögzítve van egy villaszerű, tengelyre. Erre a tengelyre kapaszkodik a kormány. A stucni ezt a villaszerű tengelyt és magát a kormányt köti össze. Igy már érthető, ugye?

Sajnos a beállítás óta még nem tudtam tekerni, így ha hazaérünk, az lesz az első dolgom, hogy kipróbáljam magam az új beállításokkal.

Laktát mérés a teljesítmény diagnosztikán.

Laktát mérés a teljesítmény diagnosztikán.

Lassan befejezem, mert holnap reggel indulnak az edzéseim. Miközben írom  ezt a posztot, a kisebbik fiam a monte carloi cirkuszfesztivált nézi. Fantasztikus az emberi test, a teljesítőképesség – rengeteg a tehetséges ember.

Na, megyek tényleg, mert nem lesz ebből edzés, ha még sokáig a neten lógok.

Jó futást!

Jó bringát vagy úszást!

Györgyi