Egy amatőr futónő naplója

IMG_0668

Szervezés, szervezés, szervezés – elindult a nyári időszámítás!

26. HÉT EDZÉSEI

Heti tervezett összesen: 50km 5:00h
Előző hét összesen: 38,42km 4:00h
24. hét összesen: 25,63km 2:44h

Nyári futások, most többször a gyerekekkel.
Itt éppen Csanáddal.
Hát elindult a nyár, itthon vannak a gyerekek. Rögtön be is bizonyosodott, hogy egy edzésterv nem kőbevésett parancsolat, hanem egy rugalmas iránymutatás. A nyáriszünet nálunk magasabb üzemmód mint az iskolai időszak. Beindultak a táborok, a vitorlásedzések és hozni-vinni kell a srácokat, már nem csak helyi határokon belül. Meleg kajával kell őket várni a fárasztó nap után. Muszáj lekötni őket, különben megy a csetepaté.
Ezért egy kicsit meg is billent a 24. és 25. hétre tervezett programom. De semmi gond. Lehet kompenzálni és szerencsére a testünk nem felejt ennyi idő alatt. Mostanra bele is rázódtam az újfajta időszámításba. Biztosan van aki ügyesebben csinálja, nekem kellett ez a két hét, hogy felvegyem az újfajta ritmust.
Fut a Vác! Itt Csanád is futott.
Közben június 17-én volt egy 6,5km-es futóverseny – amit végül 4:46 perc/km átlaggal sikerült megfutnom.  Ebben a korcsoportban (18-39év), a 8. lettem. Sikerült is klasszul túlpörögnöm. Irtózatosan nagy volt a meleg, merevek is voltak a lábaim. Az időm jó lett, de az utána következő héten pihenősebbre kellett vennem a figurát. Így ott elmaradt a heti hosszú és több rövidebb futásom volt. A sok jövés-menés miatt a nyári szünet kezdete óta nem tudok keddenként edzést tartani és eljutni a FitVibe-ra. Ezért saját magam erősítgetek itthon. De ez az elmúlt időszakban csak heti 1-2 órát jelentett! Úgyhogy erre tudatosabban kell figyelnem. Ugyanakkor azt is tapasztalom, hogy a futás olyan mértékben hálózta be az életemet, hogy ha mozogni támad kedvem, 1.2. és 3. gondolatom csak a futás. Nekem ez a kényelmes, kötöttségek nélküli igazi feltöltődés. Én már elvesztem:).
Szóval most, hogy ingázom Göd és Balatonfüred között hol egy hol két gyerekkel, ők is bele vannak kalkulálva az edzésekbe. Ha nincs más, akkor bicajjal csatlakoznak (bár ezt nem annyira szeretik). Anya túl sokáig fut és nagyon lassan:))!
E heti edzéstervem:
Hétfő: Pihenőnap
Kedd: 11,5km könnyű futás + hasizom, comb, vádli
Szerda: 20,5km kiránduló futás
Csütörtök: Pihenőnap
Péntek: 10km futás – kellemes tempó kb. 140-es pulzussal
Szombat: Erősítés -(kar, has, comb)
Vasárnap: 10km futás – kellemes tempó kb. 140-es pulzussal
naptári hét km idő
16. hét 44 4:30h
17.hét 37.6 3:49h
18.hét 42.7 4:12h
19.hét 39.5 4:03h
20. hét 42.6 4:15h
21.hét 37.4 3:31h
22. hét 44 4:25h

23.hét         42.4       4:20h

24.hét         32.2       3:15h
25. hét        38.4       4:10h

 

Kitartást kívánok ezekben a meleg napokban az futáshoz. Találd meg az helyét az edzéseidnek most is. Reggel vagy este. Most már sokáig világos van (még akkor is ha megvolt a nyári napforduló), úgyhogy heti 3 futás szerintem megoldható. Ne feledd a folyadék és az ásványi sók pótlását! Ilyen melegben nálam mindig van folyadék, függetlenül attól, hogy mennyit futok.

Szép hetet, jó futást!

Györgyi