Egy amatőr futónő naplója

uth-edzesterv

UTH 55 felkészülési terv

Már volt szó róla, hogy közzéteszem az Ultra Trail Hungary 55– ös felkészülési edzéstervemet. Íme a terv, amit hétről hétre követve eljutottam május végén a célba. Most hasonlóan megtervezett programmal készülök a NY Maratonra! Természetesen teljesen más típusú edzésekkel. :)

Mi a Salomon Ultratrail Hungary UTH?

Nem egy tej! Egy szuper terepfutóverseny, ahol 55km-ren kb. 1500 m szintes - én 57km-t mértem - és egy hosszabb 112 kilométeres 4200 m szintes távon lehet indulni. Most néztem a verseny oldalát, hogy idén a rövidebb távot Szentendre Trail-nek hívják. Hopp!

Fontos!

Ezt az edzéstervet csak azért teszem közzé, mert többen kértétek. Fontosnak tartom elmondani, hogy az UTH-ba én nem fejest ugrottam, hanem több éves előzménye volt annak, hogy egyáltalán arra gondoltam, én ezt megcsinálhatom. Mögöttem volt már jó pár aszfaltos maraton, és 3 éve kiléptem terepre – futva és túrázva egyaránt. Több 20-40 kilométeres terepfutóverseny volt a lábaimban, valamint olyan teljesítménytúrák, mint a Mátrabérc, Vulkán-túra, a Piros 85 – a komolyabbak közül. Az itt látható edzésterv és pulzusértékek rám vonatkoznak. Senkinek sem ajánlom, hogy ezek alapján a pulzusértékek alapján edzen. Legyen ez itt egy kis tájékoztató, gondolatébresztő, de semmi több.

A betegség, síelés és egyéb megjegyzések nyilván azért kerültek a táblázatba, mert így jelöltük, ha egy adott hét vagy edzés nap valamiért kimaradt. Talán ebből is jól látható, hogy idén miért nem voltam triatlon versenyen. :)

Ha érdekel a verseny, akkor az www.ultratrail.hu oldalon érdeklődhetsz!

uth-edzesterv-1

 

Nekem ennyi munka volt, hogy megcsináljam az UTH-át. Ennyi kellett, hogy nyugodt lelkiismerettel beálljak a rajtba.

Az edzésekről készült videókat a Vlogban talán már láttad:

 

Jó futást!

Györgyi